Śledź Nas

32 284 43 83
32 380 15 30

info@ogrodslaski.pl

Pn. - Pt. 9.00 - 19.00
So. 9.00-17.00
Nd. 10.00-17.00
11.11.2018: NIECZYNNE

NOWOŚĆ! Tylko u nas

Zajęcia tematyczne

Przez wieloletnie doświadczenie w uprawie i sprzedaży roślin dobrze wiemy, jak powinno komponować się rośliny, by cieszyły przez lata. Dlatego też chcąc podzielić się z Tobą tą wiedzą, możemy zaprojektować Twój wymarzony ogród. Nie kupuj kota w worku! Każda roślina wymaga odpowiednich warunków oraz miejsca w ogrodzie, dlatego nasi projektanci skomponują Twój ogród, by nie tylko pięknie wyglądał, ale także był idealnie dopasowany do Twoich potrzeb!

Oferujemy projekty m.in.:

  • Pomoc w doborze lekcji
  • Zajęcia w formie prelekcji oraz zajęć tematycznych
  • Szybkie i przyjemne przyswajanie wiedzy
  • Ciekawe zagadnienia
  • Niepowtarzalne wrażenia
  • Ogromne możliwości
Zdjęcie

Indywidualne podejście

Podchodzimy do każdego klienta indywidualnie. Wspólnie z Państwem ustalamy termin jak i cenę końcową prelekcji oraz zajęć tematycznych, by oferta była idealnie dopasowana pod dzieci oraz młodzież!

Nie wiesz co wybrać?

Zapraszamy do kontaktu, a chętnie pomożemy Ci wybrać odpowiednie lekcje dla Twojej grupy!

601 191 628|794 367 394
lub

dodex@ogrodslaski.pl

Tematy zajęć tematycznych w formie prelekcji i zajęć plastycznych

Prezentujemy poniżej tematy zajęć tematycznych, które są przygotowane w sposób ciekawy oraz interaktywny. Przedział wiekowy, czas trwania oraz ceny są proponowane, dlatego też zapraszamy do zapoznania się z tematami oraz skontaktowania się z nami, w celu ustalenia dokładniejszych informacji.

Przedział wiekowy: 4 – 10 lat

 

Czas trwania: ok. 3h

Uroczy i znany wszystkim król Julian ze znanej bajki jaki jest każdy wie. Ale jak to jest z tym całym „królem” i jego krewnymi naprawdę? Poprzez lekcje „Lemur i jego krewni” chcieli byśmy podzielić się naszą wieloletnią wiedzą na temat tych pięknych i ściśle chronionych zwierząt. Przybliżyć i pokazać dzieciom jakie tak naprawdę są lemury katta, małpiatki i małpy. Oraz jak te piękne zwierzęta kreują media, a jaka jest ich prawdziwa natura. Pokazać jaką odpowiedzialność przyjmujemy podejmując się opieki nad takim „futrzakiem”.

Cele główne:

  • Poznanie podstawowych różnic między małpą, małpiatką, a lemurem.
  • Umiejętność podania przykładu przynajmniej jednego przedstawiciela z danej grupy.
  • Znajomość diety, trybu życia, cech szczególnych, miejsca zamieszkania itp. Lemurów, małp i małpiatek.
  • Poprawa motoryki małej dziecka.

Cele operacyjne:

Uczeń:

  • Umie wymienić i zobrazować podstawowe różnice miedzy małpą, małpiatką, a lemurem.
  • Poda przynajmniej jednego przedstawiciela danej grupy.
  • Poda podstawowe składniki diety danej grupy zwierząt.
  • Wie dlaczego te zwierzęta są pod ochroną.
  • Umie podać podstawowe zasady opieki i warunki przetrzymywania lemura, małpy i małpiatki.

Forma pracy:

  • Grupowa: wykład, pokaz małpiatek, lemurów.
  • Indywidualna: przedstawienie wybranego zwierzęcia z masy solnej na podstawie zebranych informacji.

Przedział wiekowy: 4 – 13 lat

 

Czas trwania: 1h – 1,5h

Wiele osób panicznie boi się węży i gadów. Ale dlaczego? Często wyciągamy mylne wnioski na temat tych zwierząt tak naprawdę tylko i wyłącznie na podstawie stereotypów i ogólnodostępnych plotek. Poprzez lekcję „Wąż nie taki straszny jak go malują” chcemy obalić kilka popularnych i od lat przekazywanych mitów, np. węże są obślizgłe. Pokazać zarówno młodszym uczestnikom jak i tym troszkę starszym całą prawdę na temat tych tajemniczych zwierząt.

Cele główne:

  • Poznanie podstawowych informacji na temat grupy gadów.
  • Umiejętność wymiany podstawowych różnic miedzy gadami, a płazami.
  • Poznanie rodzimych gatunków gadów.
  • Umiejętność wymiany podstawowych cech i różnic między poszczególnymi gatunkami gadów (węże, żółwie lądowe, żółwie wodne, jaszczurki).
  • Poznanie pojęć takich jak: jajorodność, żyworodność, długowieczność, inkubacja, wylinka.
  • Poznanie informacji na temat konwencji waszyngtońskiej – co to jest? Po co to jest? Dokumentacja CITES.

 

Cele operacyjne:

Uczeń:

  • Umie opisać jakie w dotyku są gady.
  • Umie wymienić min. 3 gatunki gadów rodzimych
  • Wie, że wszystkie gady są pod ochroną.
  • Umie wymienić podstawowe zasady hodowli gadów w warunkach domowych.
  • Odróżnia gatunki gadów pokazanych na prelekcji(kameleon, żółw wodny, żółw lądowy, pyton, boa, gekon lamparci itp.).
  • Wie jakim pokarmem żywią się zwierzęta zaprezentowane na prelekcji.
  • Umie opisać jakie w dotyku są zaprezentowane gady.
  • Posiada podstawowe umiejętności zachowania przy gadach.

Forma pracy:

  • Grupowa: interaktywny wykład, quiz sprawdzający przyswojoną wiedzę.
  • Indywidualna (dla młodszych): praca plastyczna – wydzierany wąż do wierszyka.

Przedział wiekowy: 10 – 16 lat

 

Czas trwania: 1h – 1,5h

Patrz NEMO! Patrz DORI! Ale jak te rybki naprawdę mają na imię? Jeżeli fascynuje was tematyka morskiego świata oraz jak stworzyć jego namiastkę u siebie w domu to jest to idealny temat dla was! Na lekcji „czy to jest NEMO” przekażemy informację co to tak naprawdę ta cała akwarystyka morska. Jaka jest różnica między akwarium słodko wodnym a morskich i dlaczego NEMO nie przeżyje razem z Welonką w akwarium.

Cele główne:

  • Poznanie podstawowych różnic między akwarystyką morska, a słodkowodną.
  • Umiejętność zakładania akwarium słodkowodnego.
  • Umiejętność zakładania akwarium morskiego.
  • Umiejętność odróżnienia ryb słodkowodnych od morskich.

 

Cele operacyjne:

Uczeń:

  • Umie wymienić poprawne nazwy podstawowych ryb morskich (błazenek, pteropogon, mandaryn itp.).
  • Umie wymienić podstawowe różnice między akwarium słodkowodnym, a morskim.
  • Wie jakie ryby można trzymać w akwarium słodkowodnym, a jakie w morskim.
  • Umie założyć podstawowe akwarium słodkowodne.
  • Zna nazwy i umie wymienić podstawowy sprzęt akwarystyczny.

Forma pracy:

  • Grupowa: interaktywny wykład. Quiz sprawdzający.

Przedział wiekowy: 6 – 13 lat

Dla dzieci 4- 7 lat z pracą plastyczną

 

Czas trwania: 1h – 1,5h

Z pracą plastyczną ok. 3h

Przyjęło się nazywanie osoby mało rozgarniętej ptasim móżdżkiem. Ale czy to aby na pewno adekwatne określenie? W temacie „Ptasi móżdżek – obelga czy komplement?” będziemy starali się odpowiedzieć na pytanie jak to jest z tymi ptakami.

Cele główne:

  • Poznanie podstawowych informacji na temat budowy ciała ptaków.
  • Poznanie zasad działania i budowy skrzydła.
  • Rozwikłanie zagadki dlaczego ptaki latają
  • Przyswojenie pojęć takich jak : lęg, wysiadywanie, podlotek, lotki itp.
  • Pozyskanie informacji na temat fizjonomii ptaków na przykładnie Ary Chloroptery.
  • Znajomość ptaków rodzimych.
  • Rozwijanie motoryki małej (wariant dla młodszych z pracą plastyczną).

 

Cele operacyjne:

Uczeń:

  • Umie wymienić cechy przystosowania ptaka do lotu.
  • Wie na jakiej zasadzie działają skrzydła.
  • Rozumie i umie wytłumaczyć pojęcia takie jak: podlotek, lęg, lotka, wysiadywanie, monogamia.
  • Umie wytłumaczyć cechy fizjonomiczne, które pozwalają ptakom latać.
  • Zna podstawowe zasady hodowli ptaków w domu.
  • Umie wymienić podstawowe składniki diety ptaków.
  • Jest w stanie wymienić ptaki rodzime oraz, wie które ptaki odlatują na zimę a wiosną wracają do kraju.

Forma pracy:

  • Grupowa: interaktywny wykład z pokazem.
  • Indywidualna (wariant dla dzieci młodszych z pracą plastyczną): wydzieranko – wyklejanka.

Przedział wiekowy: 6 – 13 lat

Dla dzieci 4- 7 lat z pracą plastyczną

 

Czas trwania: ok. 1h

Z pracą plastyczną ok. 2h

Dlaczego tak właściwie na gryzonie mówimy gryzonie? To pytanie pewnie nie raz każdy z nas sobie zadał. W tym temacie zajęć poznamy podstawowe, popularne jak  i te troszkę mniej znane gryzonie. Opowiemy o podstawowych zasadach hodowli tych zwierząt. Na koniec zajęć spróbujemy odp. na pytanie czemu ten gryzoń to gryzoń? I Czy królik to gryzoń?

Cele główne:

  • Poznanie podstawowych gatunków gryzoni.
  • Poznanie budowy ciała gryzonia.
  • Zapoznanie się z prawidłową dieta gryzoni.
  • Poznanie gryzoni żyjących w Polsce
  • Zajęczaki, a gryzonie.

 

Cele operacyjne:

Uczeń:

  • Zna podstawowe zasady hodowli gryzoni w domu
  • Umie wymienić wolnożyjące gatunki gryzoni w Polsce
  • Odróżnia zajęczaki od gryzoni.
  • Umie skomponować odpowiednia dietę dla danego gatunku.
  • Wymieni przynajmniej 4 gatunki gryzoni żyjących w Polsce.

Forma pracy:

  • Grupowa: wykład interaktywny z pokazem.
  • Indywidualna: (wariant dla dzieci młodszych z pracą plastyczną): wydzieranko – wyklejanka lub praca plastyczna „narysuj zwierzę” lub „wymyśl własnego gryzonia”.

Przedział wiekowy: 6 – 13 lat

 

Czas trwania: 1h – 1,5h

Dla dzieci młodszych ok. 2h

Jak wiadomo każde dziecko uwielbia zabawę więc czemu by nie połączyć przyjemnego z pożytecznym! Specjalnie dla grup, które szybko się nudzą, mają problemy z wysiedzeniem  w jednym miejscu wymyśliliśmy zajęcia aktywizujące w postaci tworzenia własnej gry zoologiczno – przyrodniczej!

Cele główne:

  • Przypomnienie lub zapoznanie z nazewnictwem grup zwierząt (gady, ptaki, ryby, ssaki, płazy).
  • Zapoznanie się z charakterystyką poszczególnych grup.
  • Poznanie przedstawicieli danych grup.
  • Poznanie rodzimych gatunków roślin.
  • Poznanie gatunków grzybów jadalnych i trujących.

 

Cele operacyjne:

Uczeń:

  • Zna podstawowe różnice między królestwami zwierząt.
  • Jest w stanie wymienić przynajmniej 4 przedstawicieli danego królestwa.
  • Zna gatunki rodzime z każdego królestwa zwierząt.
  • Jest w stanie wymienić i odróżnić podstawowe gatunki drzew iglastych i liściastych spotykanych w Polsce.
  • Jest w stanie odróżnić podstawowe gatunki grzybów jadalnych i trujących.

Forma pracy:

  • Grupowa: wykład interaktywny + praca plastyczna w postaci tworzenia gry.

Przedział wiekowy: 7 – 14 lat

Czas trwania: Uzgadniany przy wyborze ilości doświadczeń.

Mało kto z nas pamięta jak się dało żyć bez tych wszystkich nowinek technicznych. Jak to było kiedy nikt nie miał GPS-a a jednak wiedział dokładnie gdzie się znajduje. Jak to było kiedy nie było zegarków, telefonów itp.

W tym temacie z chęcią nauczymy was jak poradzić sobie na łonie przyrody kiedy zostaniemy „odcięci od świata”

Wybór doświadczeń:

  1. Ile lat rosło drzewo? Jak rozpoznać czy był urodzaj czy nieurodzaj.
  2. Zrób własny kompas.
  3. Co zrobić jak stracisz orientację – określanie kierunku po drzewach.
  4. Zrób własny barometr.
  5. Odświeżacz powietrza – zrób go sam!
  6. Niewidzialne pismo – czyli atrament sympatyczny.
  7. Określanie czasu – zegar słoneczny.

Cele główne:

  • Przypomnienie lub poznanie kierunków świata.
  • Poznanie gatunków drzew i roślin , które można spotkać w Polsce.
  • Poznanie pojęcia barometru.
  • Poznanie zasad działania kompasu.

 

Cele operacyjne:

Uczeń:

  • Jest w stanie określić swoje położenie po otaczających go roślinach.
  • Umie określić wiek drzewa po słojach.
  • Na podstawie przekroju pnia jest w stanie stwierdzić czy warunki wzrostu były sprzyjające.
  • Wie co to jest barometr.
  • Umie sam stworzyć atrament sympatyczny.
  • Jest w stanie określić porę dnia na podstawie położenia słońca.
  • Samodzielnie umie określić kierunki świata.

Forma pracy:

  • Indywidualna: doświadczenia.

Przedział wiekowy: 4 – 10 lat

 

Czas trwania: 2h – 2,5h

W tym temacie zajęć poruszymy temat dzikich mieszkańców lasów. Zastanowimy się czy my jako ludzie mamy wpływ na to co się dzieje z leśnymi zwierzętami. Dowiemy się jak o nie dbać oraz jak powinniśmy się zachować jako „goście” w lesie. Dla utrwalenia wiadomości na zakończenie praca plastyczna – lepienie z modeliny.

Cele główne:

  • Poznanie gatunków zwierząt żyjących w lesie.
  • Poznanie podstawowych różnic między zwierzętami domowymi a dzikimi.
  • Poznanie diet zwierząt zależnych od pory roku.
  • Poznanie pojęcia „łańcuch pokarmowy”.
  • Rozwijanie motoryki małej pracą plastyczną.

 

Cele operacyjne:

Uczeń:

  • Umie wymienić gatunki zwierząt żyjących w lesie.
  • Wie kto sprawuje opiekę nad mieszkańcami lasu.
  • Zna pojęcie „łańcuch pokarmowy”.
  • Wie co się dzieje z mieszkańcami lasu zimą.
  • Umie wymienić podstawowe pożywienie poszczególnych leśnych zwierząt.
  • Wie jak prawidłowo zachowywać się w lesie.

Forma pracy:

  • Grupowa: wykład.
  • Indywidualna: praca plastyczna (lepienie z modeliny).

Przedział wiekowy: 7 – 12 lat

 

Czas trwania: ok. 1,5h

Wiele osób posługuje się pojęciem „ekologia”, „ekologiczny” itp. Ale tak naprawdę co to jest ta cała ekologia? Jak postępować, żeby naprawdę być EKOlogiczny. W tym temacie nauczymy się jak logicznie być EKOlogicznym!

Cele główne:

  • Zapoznanie się z pojęciem ekologii.
  • Poznanie zasad życia ekologicznego.
  • Poznanie korzyści z bycia ekologicznym.
  • Nabycie umiejętności uzdatniania wody.

 

Cele operacyjne:

Uczeń:

  • Zna i umie wyjaśnić pojęcie „ekologia”, „bycie ekologicznym”
  • Umie sam uzdatnić wodę do picia.
  • Zna zasady postępowania ekologicznego.
  • Umie wymienić zalety ekologii.
  • Zna skutki postępowanie nie ekologicznego.

Forma pracy:

  • Grupowa: wykład.
  • Indywidualna: uzdatnianie wody.

Wersja PREMIUM

Są to warsztaty pozwalające nam stworzyć własną namiastkę lasu tropikalnego w domu. Minimalny wiek uczestnika to 9lat.

Podchody to chyba wszystkim znana zabawa. Chcemy wam zaproponować naszą wersję. Zostajecie podzieleni na 2 grupy, które równolegle będą rozwiązywały zadania ukryte na terenie całego centrum. Rozwiązanie jednego zadania będzie wskazywało położenie drugiego zadania. Wygrywa ta grupa, która rozwiąże wszystkie zadania jako pierwsza!

Jak działa wulkan?  Teoretycznie każdy wie ale jak to jest naprawdę? Z nami możesz zbudować własny wulkan, w którym odbędzie się erupcja!

!!UWAGA!!

Przy zamawianiu terminu prelekcji proszę o podanie wieku dzieci oraz ilości uczestników abyśmy mogli jak najlepiej przeprowadzić dla Państwa zajęcia.

Podany czas zajęć jest orientacyjny, może ulec małej zmianie podczas prowadzenia zajęć w zależności od ilości uczestników.

TEMATY DOŚWIADCZEŃ PRZYRODNICZYCH:

Istnieje możliwość zamówienia u nas lekcji „laboratoryjnych” w postaci doświadczeń naukowych. Poniżej podane są tematy. Cena takiej lekcji zależna jest od ilości wybranych doświadczeń naukowych. W razie zainteresowania prosimy o kontakt.

  1. Czy w butelce może żyć roślina?
  2. Czy suszone owoce piją wodę?
  3. Czy w warzywach i w owocach jest woda?
  4. Czy ślimak potrzebuje powietrza?
  5. Śliska sprawa – ślimak na szkle i obserwujesz jak mięśnie się poruszają?
  6. Obserwuj jak ślimak je.
  7. Ścieżka ślimaka.
  8. Które jajko jest surowe?
  9. Jak rosną drożdże?
  10. Zrób własną skamieniałość (czasochłonne).

Zabawa w Bawilandii

Dodatkowo do prelekcji i doświadczeń jest możliwość wykupienia zabawy dla grupy w Bawilandii w cenie 600zł/1 os. przy grupach od 15 dzieci.

NOWOŚĆ! Paintball

W okresie kwiecień – październik jest możliwość zamówienia osobnych zajęć lub dokupienia dodatkowo zajęć ruchowych na powietrzu w postaci Paintballa przystosowanego specjalnie dla dzieci więc w pełni bezpiecznego. Przy Paintballu bardzo ważne są warunki pogodowe. Dodatkowo do rozgrywki można zamówić ognisko. Cena zależna od wielkości grup, ilości rozgrywek i obecności ogniska lub przekąsek więc prosimy o kontakt indywidualny.

Zapraszamy do obejrzenia naszego filmiku promującego!